2 GROMADA ZUCHOWA MUCHOMORKI klasa 2c

Nasza mowa, nasz język

Krok 1

Opis:

Mamy dopiero po 8-9 lat. Poznaliśmy już litery pisane i drukowane języka polskiego. Staramy się coraz lepiej czytać w języku ojczystym. Wspomagają nas w tym różnorodne łamigłówki, krzyżówki, rebusy, opowiadania i wiersze, które wykorzystujemy podczas zajęć szkolnych i zbiórek zuchowych. Korzystamy z biblioteki szkolnej. Mieliśmy spotkanie z panią bibliotekarką. Podczas zajęć poznaliśmy podstawowe elementy, z jakich składa się książka. Wykonywaliśmy okładkę do ulubionej książki. Wybraliśmy się również na wycieczkę do Gminnej Biblioteki Publicznej w Starym Polu, która mieści się w budynku Gminnego Ośrodka Kultury. Dla niektórych z nas była to pierwsza wizyta w tej instytucji. Poznaliśmy zasady korzystania z niej, bawiliśmy się słowami i wyrazami w języku polskim. Skorzystaliśmy z zaproszenia i powtórnie zjawiliśmy się z wizytą w Gminnej Bibliotece na specjalnych zajęciach z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia. Zuchy były bardzo szczęśliwe z udziału w tym spotkaniu. Przypomniały sobie tytuły książek, w których głównym bohaterem jest miś, rozwiązywały krzyżówki, bawiły się w kalambury, grę która bardzo rozwija zasób słownictwa dzieci. Poznajemy polskich autorów i poetów oraz ich twórczość. Uczyliśmy się kilku wierszy na pamięć. Staramy się poprawnie wymawiać głoski. Jak dbać o poprawną wymowę powiedziała nam pani logopeda podczas spotkania ?Mówię wyraźnie w języku polskim?. Wyraźna mowa jest potrzebna, aby słuchający nas mogli zrozumieć o czym do nich mówimy. Lubimy występować. Przygotowujemy przedstawienia, uczymy się na pamięć tekstów piosenek i swoich ról. Chcemy, aby wszyscy oglądający i słuchający nas wiedzieli o czym mówimy i śpiewamy. Poznaliśmy kilka słów wymawianych w gwarze kaszubskiej, góralskiej i śląskiej. W naszym regionie mieszkańcy nie posługują się na co dzień żadną gwarą. Słuchanie opowiadań, wierszy lub piosenek winnych gwarach było dla nas bardzo interesujące, ale czasami trudne do zrozumienia. Planujemy zabawić się w dziennikarzy i wydać specjalne wydanie gazetki z okazji Dnia Ziemi. Mamy nadzieję, że nasze plany nie zmienią się.

Zdjęcia:

Zdobyte materiały

Brak materiałów dla tego kroku

Krok 2

Opis:

Tak jak planowaliśmy, tak zrobiliśmy. Przygotowaliśmy i wydaliśmy gazetkę przyrodniczą pt. ?EKOLUDEK?. Zaplanowaliśmy jakie artykuły powinny znaleźć się w takiej gazetce. Posiłkując się różnymi materiałami pomocniczymi poszczególne grupy opracowały przydzielone tytuły. Dziewczynki wykonały odpowiednie rysunki i ozdobiły kolejne strony. Czytelnik naszej gazetki nie nudził się przy tej lekturze, ponieważ były to na pewno ciekawe artykuły, ale także rozrywka w postaci krzyżówki i rebusy. Gazetkę rozpropagowaliśmy wśród naszych kolegów i koleżanek w szkole. Z zaciekawieniem czytali ją również nasi rodzice, tym bardziej, że był tam artykuł jak radzić sobie z odpadami w gminie Stare Pole. Wzięliśmy udział w konkursie recytatorskim ?Wiosenne wierszowanie?. Bardzo staraliśmy się wypaść w nim jak najlepiej. Każdy samodzielnie przygotował do recytacji wiersz. Finały odbyły się w szkolnej czytelni. Najlepsi otrzymali nagrody książkowe.

Zdjęcia:

Wiosenne wierszowanie

Nasza gazetka

Zdobyte materiały

Brak materiałów dla tego kroku