2 GROMADA ZUCHOWA MUCHOMORKI klasa 2c

Ciekawe miejsca

Krok 1

Opis:

Realizację zadania ?Jestem stąd!? i jednocześnie sprawności ?wszędobylskiego? rozpoczęliśmy od zwiadu po naszej gminnej miejscowości Stare Pole. Spacerując, drużynowa opowiadała zuchom o miejscach, budynkach, które już nie istnieją w rzeczywistości, ale są w pamięci najstarszych mieszkańców Starego Pola. Przed wyjściem na zwiad szóstki otrzymały zadania, na które odpowiedzi szukały spacerując ulicami miejscowości i obserwując to, co mijały. Dzieci zapamiętywały nazwy ulic, którymi szły, rysowały szkic drogi którą przemierzały, notowały ile domów zostało nowo zbudowanych, robiły szkic drogi i zaznaczały znaki drogowe. Jednocześnie zwracały uwagę na to co warto zmienić, gdzie są niepotrzebne śmieci i co zrobić, aby w miejscowości było czysto i przyjemnie. Po zwiadzie odbyło się podsumowanie ustne i rysunkowe. W zadaniu międzyzbiórkowym dzieci uzupełniały drzewa genealogiczne swoich rodzin. Zadanie wypadło wspaniale. W sali klasowej urządziliśmy wystawę prac, którą mogli zobaczyć koledzy i koleżanki z innych klas. Zachwyceni pracami byli nasi goście - babcie i dziadkowie, którzy przybyli na specjalne spotkanie z okazji Ich święta. Zuchy uczyły się wskazywać nazwę miejscowości na mapie fizycznej Polski. Umieszczały ją w odpowiedniej krainie Polski- Żuławach Wiślanych. Uczyliśmy się piosenki pt. ?Wiemy, wiemy, gdzie i co?. Urozmaicając realizację zadania odbywały się zgaduj- zgadule, układanie puzzli przygotowanych z pocztówek przedstawiających staropolskie instytucje, rozwiązywanie krzyżówek. Postanowiliśmy, że wykonamy książeczki pt. ?Nasza miejscowość gminna Stare Pole? oraz pracę plastyczną ?Ciekawe miejsca w Starym Polu?. Odwiedziliśmy miejscową nastawnię kolejową. Zawsze dzieci były ciekawe jak wygląda to miejsce wewnątrz. Wreszcie udało się. Mogły z bliska przyjrzeć się temu miejscu. Odbyliśmy spacer do najbardziej znanego pomnika w Starym Polu, czyli pomnika krowy rekordzistki, który został postawiony pod koniec lat 70-siątych na terenie obecnego Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego. W naszej okolicy wszyscy znają tę krówkę. Kto przebywa w Starym Polu koniecznie robi sobie zdjęcie przy tym pomniku. Nie ma dla nich tajemnicy W mieście ani okolicy. Co, kto, jak i gdzie Wszędobylski wie!

Zdjęcia:

Zdobyte materiały

Brak materiałów dla tego kroku

Krok 2

Opis:

Cały czas poznajemy swoją gminę oraz miejscowości położone najbliżej nas. Bardzo dużo pracy, ale i satysfakcji dała nam praca techniczna ?Moja miejscowość- makieta architektoniczna?. Każdy z nas wykonał element do tej makiety. Połączyliśmy je we wspólną pracę a efekt był zachwycający. Makietę mogli oglądać wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły, jak i nasi rodzice. Uczyliśmy się piosenki pt. ?Pieśń odchodzących?, do której specjalną zwrotkę o Żuławach Wiślanych i naszej szkole napisała długoletnia nauczycielka, miłośniczka historii Gminy Stare Pole. Chcąc poznać bliżej swoje miejscowości, w których mieszkamy wykonaliśmy plakaty reklamujące je. Mając do dyspozycji różne materiały, zdjęcia, pocztówki i informacje z Internetu powstały ciekawe prace, które wszystkim się podobały. Wybraliśmy się na wycieczkę do Malborka. To tam znajduje się zabytek klasy światowej- Zamek pokrzyżacki. Zwiedziliśmy go. Wzięliśmy udział w lekcji muzealnej. Chcieliśmy bliżej poznać znajdujący się 10 km od nas piękny zabytek, jego historię i legendy. Na wzór witraży zamkowych, wykonaliśmy okno witrażowe z kolorowych bibułek. Podziwiali je koledzy i koleżanki w szkole. Zachęcaliśmy ich przy tym do zwiedzenia Zamku w Malborku.

Zdjęcia:

Nasza makieta

Makieta z lotu ptaka

Praca nad plakatem

Stare Pole- plakat informacyjny

Wycieczka do Zamku

Nasz witraż

Zdobyte materiały

Brak materiałów dla tego kroku